Förändringar eller uppsägning av telefoni-/mobilabonnemang

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Förändringar eller uppsägning av telefoni-/mobilabonnemang

I denna e-tjänst anmäler du som ansvarig eller chef förändringar i telefoni- eller mobilabonnemang och mobiltelefoner.

Det går att anmäla både personliga eller gemensamma (t.ex. kopplade till en avdelning/enhet) abonnemang.

Handläggningstiden för dessa ärenden tar upp till 7 dagar. 

Anmälan skall skickas in av: nuvarande ägaren till abonnemang och/eller telefonen idag, utpekad ansvarig eller närmaste chef som är ansvarig.

 

I denna e-tjänst kan du:

  • Säga upp ett abonnemang
  • Anmäla övertagande av ett abonnemang och en mobiltelefon (mellan olika parter). 
  • Ändra kontering på ett abonnemang

 

OBS!

Vid abonnemangsförändringar som innebär kostnadsökningar t.ex. uppgradering av surfmängd på ditt abonnemang eller nybeställning av abonnemang/mobiltelefon hänvisar vi till proceedo.

 

IT-Servicedesk:

När du har genomfört e-tjänsten kommer ett ärende skapas i IT-Servicedesk ärendehanteringssystem.

IT-Servicedesk behandlar ditt ärende vardagar under och ordinarie arbetstider 08.00 - 16.30

 

När du använder våra e-tjänster lagrar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering. Läs mer här

Frågor om e-tjänsten

IT-Servicedesk
it-servicedesk@kristianstad.se
044- 13 55 55

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa