Förändringar eller uppsägning av telefoni-/mobilabonnemang
I denna e-tjänst anmäler du som ansvarig eller chef förändringar i telefoni- eller mobilabonnemang och mobiltelefoner.
Det går att anmäla både personliga eller gemensamma (t.ex. kopplade till en avdelning/enhet) abonnemang.
Handläggningstiden för dessa ärenden tar upp till 7 dagar.
Anmälan skall skickas in av: nuvarande ägaren till abonnemang och/eller telefonen idag, utpekad ansvarig eller närmaste chef som är ansvarig.
I denna e-tjänst kan du:
- Säga upp ett abonnemang
- Anmäla övertagande av ett abonnemang och en mobiltelefon (mellan olika parter).
- Ändra kontering på ett abonnemang
OBS!
Vid abonnemangsförändringar som innebär kostnadsökningar t.ex. uppgradering av surfmängd på ditt abonnemang eller nybeställning av abonnemang/mobiltelefon hänvisar vi till proceedo.
IT-Servicedesk:
När du har genomfört e-tjänsten kommer ett ärende skapas i IT-Servicedesk ärendehanteringssystem.
IT-Servicedesk behandlar ditt ärende vardagar under och ordinarie arbetstider 08.00 - 16.30
När du använder våra e-tjänster lagrar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering. Läs mer här