Information
I denna e-tjänst skapar du som chef eller chefsstöd ett anställningsunderlag vid anställning av ny medarbetare. Anställningsunderlaget skickas till HR Lön för registrering.
I e-tjänsten finns det hjälptexter som förklarar de olika uppgifterna som efterfrågas, klicka på frågetecknet på respektive fråga för att få information/hjälp.
När HR Lön har tagit emot anställningsunderlaget skapar de ett anställningsbevis som sedan skickas till anställande chef via SEFOS.
Så här gör du
Steg 1
Chef eller chefsstöd fyller i anställningsunderlaget via denna e-tjänst.
Steg 2
HR Lön tar emot underlaget och skapar ett anställningsbevis som sedan skickas vidare till anställande chef via SEFOS.
Steg 3
Anställande chef och den nyanställde signerar anställningsbeviset genom att chefen laddar upp dokumentet via den externa e-tjänsten "Signera anställningsbevis chef".
Steg 4
När signeringen är klar lagras anställningsbeviset i Evolution.
När du använder våra e-tjänster lagrar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering. Läs mer här