Anställningsunderlag för Räddningstjänsten

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Information

I denna e-tjänst skapar du som chef eller chefsstöd ett anställningsunderlag vid anställning av ny medarbetare. Anställningsunderlaget skickas till HR Lön för registrering. 

I e-tjänsten finns det hjälptexter som förklarar de olika uppgifterna som efterfrågas, klicka på frågetecknet på respektive fråga för att få information/hjälp.

När HR Lön har tagit emot anställningsunderlaget skapar de ett anställningsbevis som sedan skickas till anställande chef via SEFOS.

 

Så här gör du

Steg 1

Chef eller chefsstöd fyller i anställningsunderlaget via denna e-tjänst. 

Steg 2 

HR Lön tar emot underlaget och skapar ett anställningsbevis som sedan skickas vidare till anställande chef via SEFOS.

Steg 3 

Anställande chef och den nyanställde signerar anställningsbeviset genom att chefen laddar upp dokumentet via den externa e-tjänsten "Signera anställningsbevis chef"

Steg 4

När signeringen är klar lagras anställningsbeviset i Evolution.

 

När du använder våra e-tjänster lagrar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering. Läs mer här

Frågor om e-tjänsten

HR Lön
hrlon@kristianstad.se
044 - 13 54 57

Följande behövs för e-tjänsten

  • Du skall vara chef eller ha chefstödsfunktion inom räddningstjänsten.

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa