Information:
I denna e-tjänst kan du:
- Göra en flyttanmälan av multifunktionsskrivare
- Överlåtande ägarskapet av multifunktionsskrivare till annan verksamhet/projekt
- Göra en uppsägning av multifunktionsskrivare
- Anmäla förändrad kontering
Du kommer behöva fylla i följande information om skrivaren i e-tjänsten så se till att ha den nära tillhands:
- Stöldmärkningsnummer eller serienummer
- Tillverkare (Samsung, HP, OKI osv..)
- Modellbeteckning (om möjligt t.ex. X7400)
Att tänka på vid flytt eller upphämtning av Multifunktionsskrivare (MFP):
Digitalisering och IT-avdelningen får inte hjälpa er att fysiskt flytta utrustningen (detta på grund av arbetsmiljö och gällande försäkringar) men kan vara behjälplig med inkoppling av sladdar vid behov efter skrivaren är på plats.
Transport av skrivare sköts av kommunens upphandlade skrivareleverantör mot en kostnad på 800kr.
Krav vid transport av Multifunktionsskrivare (MFP):
- Om skrivaren skall flyttas till en ny plats kontrollera att platsen har ledigt eluttag och kommunens nätverksuttag.
(Är du osäker om nätverksuttaget är kommunens i rummet kontakta IT-Servicedesk)
- Se till att ha utpekad kontaktperson som skall ta emot och vara behjälplig vid leveransen/upphämtningen.
- Transporter kan ske på tisdagar eller torsdagar och tidigast kan bokas tidigast 14 dagar fram från dagens datum.
IT-Servicedesk:
När du har genomfört e-tjänsten kommer ett ärende skapas i IT-Servicedesk ärendehanteringssystem.
IT-Servicedesk behandlar ditt ärende vardagar under och ordinarie arbetstider 08.00 - 16.30
När du använder våra e-tjänster lagrar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering. Läs mer här