Här kan du som chef eller chefsstöd göra beställningar för nyanställda som ska börja arbeta inom Kristianstads kommun och externa resurser.
E-tjänsten är just nu endast till för chefer och chefsstöd på KLK, AOV, KOF, RÄD, TEK, MSF.
Fler förvaltningar kommer få tillgång till e-tjänsten succesivt.
Attest av chef
Chef behöver godkänna beställningen innan den skickas vidare för hantering.
Du kan beställa i e-tjänsten:
- Systembehörigheter
- Övertagande av IT-utrustning (telefon, dator)
- Övertagande av abonnemang
Information:
Externa resurser
För att externa resurser ska synas i e-tjänsten måste först en beställning har lagts via e-tjänsten Datorkonto till konsult/praktikant/kandidat - beställa/hantera för att skapa ett datorkonto.
Beställning av datorkonto hanteras under IT-servicedesk handläggningstider och finns valbara i denna e-tjänst 24 timmar efter beställningen är slutförd av IT-servicedesk.
Jag hittar inte min anställd i e-tjänsten.
- Nyanställda inom Kristianstads kommun finns valbara i e-tjänsten 48 timmar efter anställningen är upplagd i Heroma.
- Externa resurser finns valbara 24 timmar efter IT-servicedesk har slutfört beställningen av datorkonto (se ovan).
OBS! Tänk på
- E-tjänsten är bara till för nyanställda inom Kristianstads kommun som skall börja sin första anställning & nya externa resurser.
- E-tjänsten är inte till för personal som redan finns i kommunen som ska till exempel byta tjänst och/eller förvaltning.
- E-tjänsten är inte till för personal som ska avsluta sin anställning
Beställningar av ny IT-utrustning & viss programvara görs via Proceedo
Beställningar av ny dator, mobiltelefon, nytt mobilabonnemang och program med licenskostnader görs i Proceedo.
Detta kan beställas efter du har skickat in e-tjänsten eller innan du startar den av beställningsansvarig i din organisation.
Mer information om sortiment och IT-beställningar
Tänk på att:
- IT-avdelningen levererar nybeställningar av standardsortimentet inom 10 arbetsdagar, om varan finns hos leverantören.
- Specialbeställningar kan ta längre tid.
- Vid leveransen registreras produkterna i IT-avdelningens inventariesystem och börjar debiteras enligt gällande prislista.
När du använder våra e-tjänster lagrar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering. Läs mer här