En väg in - beställningar till medarbetare

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Information:

Här kan du som chef beställa systembehörigheter, SITHS-kort och IT-utrustning för både nuvarande, nya medarbetare, extern resurs och avslut av systembehörigheter för personal som lämnar tjänsten.

Med extern resurs menas: konsulter, praktikanter, kandidater, deltagare, personal i kommunala bolag och bemanningspersonal.

Krav om e-legitimation:

För att kunna skicka in beställningen behöver du signera med e-legitimation så som BankID, Freja, Telia, (det finns ännu ingen koppling mot SITHS eID).

 

OBS! 

Du använder inte denna e-tjänsten för att beställa ett datorkonto, läs mer under "Varför hittar jag inte min personal i e-tjänsten?".

Har du inget att beställa/ändra/avsluta behöver du inte genomföra e-tjänsten.

Är personalen nyanställd?

Nyanställda inom Kristianstads kommun finns valbara i e-tjänsten 48 timmar efter anställningen är upplagd i personalsystemet, detta sker efter anställningsunderlaget har skickats in till HR Lön. Du behöver alltså inte genomföra en beställning för att skapa ett AD-konto / dator-konto till ordinarie personal då detta sker automatiskt. 
 

Är personalen konsult/praktikant/kandidat?

Externa personer (konsulter/praktikanter/kandidater) finns valbara efter beställning har skickas in via e-tjänsten https://in-tjanster.kristianstad.se/tfdatorkonto och hanteras då av IT-Servicedesk inom ordinarie handläggningstid. 

Använd e-tjänsten:

Sök personal https://in-tjanster.kristianstad.se/uppgifter för att se uppgifter om din personal.

Du ska inte göra denna e-tjänsten om du inte har något att beställa.

Beställningar i Proceedo görs av beställningsansvarig i aktuell organisation.
Mer information om sortiment och länk till Proceedo hittar du på intranätet.

  • IT-avdelningen levererar nybeställningar av standardsortiment inom 10 arbetsdagar, om varan finns hos leverantören.
  • Specialbeställningar kan ta längre tid. 
  • Vid leveransen registreras produkterna i IT-avdelningens inventariesystem och börjar debiteras enligt gällande prislista.

När du använder våra e-tjänster lagrar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering. Läs mer här

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation
  • Anställds personnummer (för beställning av SITHS)
  • Datorkonto för anställd finns

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa