Information:
Här kan du som chef beställa, hantera eller avsluta systembehörigheter.
Du kan även beställa SITHS-kort eller överlåta IT-utrustning för följande:
- Anställda
- Nya medarbetare
- Extern resurs (konsulter, praktikanter, kandidater, deltagare, personal i kommunala bolag och bemanningspersonal).
Krav om e-legitimation:
För att kunna skicka in beställningen behöver du signera med e-legitimation så som BankID, Freja, Telia, (det finns ännu ingen koppling mot SITHS eID).
OBS!
Du använder inte denna e-tjänsten för att beställa ett datorkonto, läs mer under "Varför hittar jag inte min personal i e-tjänsten?".
Har du inget att beställa/ändra/avsluta behöver du inte genomföra e-tjänsten.
Varför hittar jag inte min personal i e-tjänsten?
Är personalen nyanställd?
Nyanställda inom Kristianstads kommun finns valbara i e-tjänsten 48 timmar efter anställningen är upplagd i personalsystemet, detta sker efter anställningsunderlaget har skickats in till HR Lön. Du behöver alltså inte genomföra en beställning för att skapa ett AD-konto / dator-konto till ordinarie personal då detta sker automatiskt.
Är personalen konsult/praktikant/kandidat?
Externa personer (konsulter/praktikanter/kandidater) finns valbara efter beställning har skickas in via e-tjänsten https://in-tjanster.kristianstad.se/tfdatorkonto och hanteras då av IT-Servicedesk inom ordinarie handläggningstid.
Jag vill bara se mina anställdas inloggningsuppgifter / datorkonto
Använd e-tjänsten:
Sök personal https://in-tjanster.kristianstad.se/uppgifter för att se uppgifter om din personal.
Du ska inte göra denna e-tjänsten om du inte har något att beställa.
Beställningar av ny IT-utrustning och programvara med licenskostnad görs via Proceedo
Beställningar i Proceedo görs av beställningsansvarig i aktuell organisation.
Mer information om sortiment och länk till Proceedo hittar du på intranätet.
- IT-avdelningen levererar nybeställningar av standardsortiment inom 10 arbetsdagar, om varan finns hos leverantören.
- Specialbeställningar kan ta längre tid.
- Vid leveransen registreras produkterna i IT-avdelningens inventariesystem och börjar debiteras enligt gällande prislista.
När du använder våra e-tjänster lagrar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering. Läs mer här