Organisationsförändringar - BUF
Den här tjänsten kräver inloggningFör att inför varje termin få en samlad bild över aktuell organisation ska administrativ chef/skolchef/avdelningschef skicka in underlag för uppdatering av eventuella organisationsförändringar senast v 19 respektive v 45. Det är viktigt att det är aktuella uppgifter i samtliga verksamhetssystem, och att uppdateringar i systemen sker vid samma tid.
- Ansvarig ekonomiavdelningen skickar ut information via mail till administrativ chef, skolchef, avdelningschef inför varje termin.
- Vid behov bjuder central förvaltning in till möte för förtydligande och överenskommelse när och hur förändringarna ska ske.
- När organisationsförändringar är bekräftade, meddelar central förvaltning övriga systemförvaltare/systemansvariga, se tabell nedan vilka system det avser.
Observera att nya eller förändrade behörigheter för personal anmäls separat via behörighetsformulär på intranät och interna e-tjänstportalen.
Skicka mejl till nedan kontaktperson vid frågor.
System | E-postadress |
---|---|
Ekonomiavdelningen: Ekonomisystem Visma (RoR, Proceedo), IKE (interkommunala ersättningar) | annie.lindskog@kristianstad.se |
HR-avdelningen: Personalsystem Heroma, Stella-Personal, Adato, OPUS | catharina.thuvesson@kristianstad.se |
Planeringsavdelningen: Unikum, Google, Edlevo, Skola24 schema, Prorenata, Stella-Elev, Optiplan, www.kristianstad.se, SCB skolenhetsregister | christine.ranstorp@kristianstad.se |
Utvecklingsavdelningen: Gymnasieantagningen IST | christine.ranstorp@kristianstad.se |
Läs vidare på intranätet om rutin vid organisationsförändringar och vilka system som uppdateras utifrån underlag. Klicka på MER information.
När du använder våra e-tjänster lagrar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering. Läs mer här