Flytt / överlåtelse av standard IT-utrustning - anmälan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Information:

I e-tjänsten kommer du att få frågor om uppgifter som identifierar utrustningen så som service-tag, serienummer eller stöldmärkning.

Vänligen se till att ha utrustningen eller dess information nära tillhands (om du inte vet hur du hittar informationen så kommer det instruktioner senare i e-tjänsten).

Du kan inte beställa eller säga upp utrustning för återlämning i denna e-tjänst utan detta görs via proceedo.

 

OBS!

Om du har ett aktivt data abonnemang / telefonnummer (SIM-kort) på utrustningen som ska ändras eller sägas upp, gör du det via e-tjänsten
"Förändringar av telefoni-/mobilabonnemanghttps://in-tjanster.kristianstad.se/ittelefoni


Om du vill flytta en MFP - Multifunktionsskrivare (Kopiator) använd följande e-tjänst:

https://in-tjanster.kristianstad.se/flyttmfp

 

I denna e-tjänst kan du:

  • Göra en flyttanmälan (utrustningen ska flyttas eller är flyttad till annan plats)
  • Överlåtelse av utrustning till annan part (från en ägare till en annan)
  • Ändra kontering
     

Vilken typ av utrustning kan jag anmäla i denna e-tjänst?

  • Bärbar dator (laptops)
  • Chromebook
  • Stationär dator
  • Datorskärmar som står på skrivbordet
  • Surfplatta
  • Liten skrivbords skrivare
  • Projektor/Interaktiv skärm
     

Att tänka på vid flytt av utrustning:

IT-avdelningen får inte hjälpa er att fysiskt flytta utrustningen (detta på grund av arbetsmiljö och gällande försäkringar) men kan vara behjälplig med inkoppling vid behov.

Beroende på förvaltning/plats/enhet och typ av utrustning så hanteras flytt av utrustning olika t.ex. med hjälp av: flyttfirmor, leverantörer av specifik utrustning , service organisationer, behörig personal eller vaktmästare.

 

Överlåta en surfplatta:

Kontrollera så att den förra ägaren har loggat ut från sitt AppleID, Samsung-konto eller Google-konto.

Om förra ägaren är inloggad kan inte IT-avdelningen låsa upp surfplattan och överlåtelsen går då inte att genomföra.

 

IT-Servicedesk:

När du har genomfört e-tjänsten kommer ett ärende skapas i IT-Servicedesk ärendehanteringssystem.

IT-Servicedesk behandlar ditt ärende vardagar under och ordinarie arbetstider 08.00 - 16.30

 

När du använder våra e-tjänster lagrar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering. Läs mer här

Frågor om e-tjänsten

IT-Servicedesk
servicedesk@kristianstad.se
044- 13 55 55

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa